Sharechat Logo

TVNZ denies $15 million pay-out to Simunovich, confirms settlement

Thursday 14th January 2010

Text too small?

State broadcaster Television New Zealand is denying reports that it and the New Zealand Herald newspaper, owned by APN News & Media Ltd., have paid in excess of $15 million to settle the long-running defamation case with Simunovich Fisheries, though it has confirmed a settlement has been reached.

Spokesperson Megan Richards said the stories as reported on the NBR website and Vince Siemer’s kiwifirst.co.nz were “grossly inaccurate,” though she wouldn’t elaborate due to “complete confidentiality” terms.  

The case was settled before Christmas, and TVNZ has broadcast a public apology for reporting third party evidence on an Assignment programme relating to Simunovich Fisheries and scampi allocations.

The NZ Herald has attached apologies to related stories on its websites, saying it “retracts any suggestion in those articles that Simunovich Fisheries Ltd, Peter Simunovich or Vaughan Wilkinson were guilty of corrupt or illegal activities in relation to their involvement in scampi fishing.”  

It’s unclear whether Simunovich’s competitor Barine Developments and its director Neil Penwarden have also settled.  

Simunovich Fisheries, along with directors Peter Simunovich and Vaughan Wilkinson, claimed $30 million in damages from the media companies when they lodged their claim.  

The company had a win in August last year when the Supreme Court unanimously decided the media companies wouldn’t be able to rely on third-party evidence, and would have to independently verify the facts to have them admissible in court.  

The NZ Herald and APN News & Media, and Simunovich Fisheries did not  immediately return BusinessWire’s calls, while Penwarden was not immediately available for comment.

 

 

Businesswire.co.nz



  General Finance Advertising    

Comments from our readers

No comments yet

Add your comment:
Your name:
Your email:
Not displayed to the public
Comment:
Comments to Sharechat go through an approval process. Comments which are defamatory, abusive or in some way deemed inappropriate will not be approved. It is allowable to use some form of non-de-plume for your name, however we recommend real email addresses are used. Comments from free email addresses such as Gmail, Yahoo, Hotmail, etc may not be approved.

Related News:

VCT - Operational performance for the year ended 30 June 2024
Challenge to banks the way to go
Bigger returns or lower risk?
NPH - Director Appointment
July 19th Morning Report
Wellington International Airport Ltd (“WIA040”) - Maturity
Devon Funds Morning Note - 18 July 2024
CNU - Commerce Commission releases draft Price Quality decision
Precinct FY24 Annual Results and Webcast Details
Scott Technology appoints new CEO